ליצמן נחרץ: "נפרק את הקואליציה" • הראיון המלא

"או שהוא אוהב את הרפורמים בחו"ל או את החרדים בארץ, זה 'או או' אין שתי דרכים כאן", לדבריו, "בג"צ הורס כל דבר טוב בנושא דת ומדינה ואנחנו חייבים לעמוד נגד, והדרך היחידה לעמוד נגד – היא דרך החוק, אין דרך אחרת".
דוד לזר No Comments on ליצמן נחרץ: "נפרק את הקואליציה" • הראיון המלא

המפלגות החרדיות יוצאות למלחמה חוקית נגד הרפורמים ובג"צ וכעת הן מנפנפות בחוק המקוואות של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שאמור לעקוף את קביעת בג"ץ לטובת הרפורמים • האם אנחנו בדרך לבחירות?

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"או שהוא אוהב את הרפורמים בחו"ל או את החרדים בארץ, זה 'או או' אין שתי דרכים כאן", לדבריו, "בג"צ הורס כל דבר טוב בנושא דת ומדינה ואנחנו חייבים לעמוד נגד, והדרך היחידה לעמוד נגד – היא דרך החוק, אין דרך אחרת".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המפלגות החרדיות יוצאות למלחמה חוקית נגד הרפורמים ובג"צ וכעת הן מנפנפות בחוק המקוואות של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שאמור לעקוף את קביעת בג"ץ ולקבוע מחדש כי הסמכות היחידה על המקוואות בישראל היא רק בידיה של הרבנות הראשית לישראל.

הבוקר (ראשון) איים שר הבריאות יעקב ליצמן בראיון למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' ואמר כי אם הממשלה לא תשמור את הסטטוס קוו הרי שהמפלגות החרדיות "יפרקו את הקואליציה", כלשונו.

"אנחנו חייבים להפסיק את מה שקורה כאן בארץ עם הרפרומים זה משפיע גם על חו"ל. אחרי שבג"צ התערב בנושא המקוואות אין לנו דרך אחרת אלא לטפל דרך החוק של גפני שאומר כי המקוואות הם רק בסמכות הרבנות הראשית".

ליצמן הבהיר בדבריו כי "יש לנו הסכם קואליציוני עם ראש הממשלה נתניהו והסעיף העיקרי הוא שמירת הסטטוס קוו, אני דורש את זה – לא מעבר ובהחלט אני מוכן לפרק את הקואליציה בשביל זה" אמר ליצמן והוסיף כי "במכתב שנכתב על ידי מזכיר המועצת כתוב באופן ברור שאי אפשר להשתתף בממשלה שתומכת ברפורמים, כתבתי לנתניהו מכתב על זה".

על דחיית אישור החוק בוועדת השרים אמר ליצמן כי "לא הסכמנו לדחות את זה, וזה חייב לעלות השבוע כהצעת חוק ממשלתית. אני יודע עברית, סטטוס קוו, זה חתום".

ליצמן העלה את הטון ואיים שוב באופן ישיר על נתניהו, "או שהוא אוהב את הרפורמים בחו"ל או את החרדים בארץ, זה 'או או' אין שתי דרכים כאן", לדבריו, "בג"צ הורס כל דבר טוב בנושא דת ומדינה ואנחנו חייבים לעמוד נגד, והדרך היחידה לעמוד נגד – היא דרך החוק, אין דרך אחרת".

על החשש שבעקבות האיומים נתניהו יעדיף את לפיד על החרדים אמר ליצמן כי "אם הוא יגיד לנו 'אם לא תוותרו אני אלך עם יאיר לפיד', נומר לו: 'אז תלך', עובדה שהוא לא הלך איתו עד היום. הוא עשה לו הרי תרגיל, אם ראש הממשלה רוצה קואליציה שחותרת תחתיו – שילך ללפיד".

כמו"כ הגיב ליצמן לסקר שהתפרסם בשבוע שעבר על ידי מכון הסקרים של רפי סמית שבו הוא נבחר למקום הראשון כ'שר שהאזרחים הכי מרוצים מתפקודו', "אני לא יודע מאיפה זה בא, סייעתא דשמיא, ברכות של גדולים. אין לי הסבר לזה, אני אף פעם לא האמנתי בסקרים, אולי פעם אחת רציתי לעשות סקר בנשוא הסיעודי, אני לא יודע מאיפה זה בא, זה רק סייעתא דישמיא אני לא השתנתי כלום, אולי רק בגלל שאני מתמקד רק בנושא הבריאות ולא מתעסק באובמה".

האם לדעתך זה יועיל בבחירות ל'יהדות התורה'?

"בבחירות האחרונות היו קולות של רוסים וכדו' שהצביעו בשבילינו, אבל לא נראה לי שזה מאסות. אשמח אם זה יראה בתוצאות בבחירות, אבל לא נראה לי שזה יקרה".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות